グローバルナビゲーションへ

本文へ

ローカルナビゲーションへ

フッターへ



ホーム > 大学案内 > 教員紹介

ジェイソン・ウォルターズJason Walters


ジェイソン・ウォルターズ

教員の教育・研究活動報告

役職/職名 専任講師/外国語担当専任講師 所属 言語教育開発センター
ふりがな じぇいそん うおるたあず 生年 1980年
学歴 名古屋外国語大学 (2019) Master of Arts in English and English Teaching

University of Colorado (2005) Bachelor of Arts in English, Cum Laude with Highest Distinction
学位 芸術の修士号 - 英語教育

文学士号 - 英語文学
研究分野 Learner beliefs
Native-speakerism
Learner autonomy
Positive psychology
研究テーマ Near-Peer Role Modeling and Learner Beliefs
Positive Psychology in the EFL Classroom
Anxiety Reduction in Japanese Learners of English
Cultural Identity and Language Learning Choices
"Native Speaker-ism" in EFL Education

主な研究業績

著書

題名 単・共 発行日 発行所名 備考
Power-Up Dialogue I: Building Confidence in Conversation 2016 Nagoya University of Foreign Studies Press
Power-Up Dialogue II: Building Confidence in Conversation 2017 Nagoya University of Foreign Studies Press

学術論文

題名 単・共 発行・発表日 発行雑誌又は発行学会等の名称 備考
Senpai: Learner responses to near-peer role modeling intervention. 2020 P. Clements, A. Krause, & R. Gentry (Eds.), Teacher efficacy, learner agency. Tokyo: JALT.
A rationale for a positive psychology-informed approach to content and language integrated learning. 2020 名古屋外国語大学論集. (7) 267–285.
Social contagion: Manage the spread. 2021 Think Tank: Bulletin of the JALT Mind, Brain, and Education SIG, 7 (2), 11-12.
Embracing change and discovering affordances in the time of COVID: Report on the Japan Association for Self-Access Learning (JASAL) conference, 2020. 2021 Studies in Self-Access Learning Journal, 12(1), 123-135.
Pursuing PERMA in a pandemic: Reflections on a socially-distanced advising session. 2021 Relay Journal 4 (1).
Using progress-tracker applications for peer-supported language learning and development: A collaborative autoethnography. 2023 JASAL Journal 4 (1), with Taylor, C., Thornton, A., & Thompson, K.

学会発表等

題名 単・共 発行・発表日 発行学会等の名称 備考
“There's a Place for Positive Psychology in Your Classroom!" 2016 Japan Association for Language Teaching (JALT) JALT Positive Psychology in Language Teaching Conference 2019. Sendai, Japan.
"Learning in Motion: Brain Science and Physical Activity in the Classroom" 2019 English Teachers of Japan (ETJ) Chubu ELT Expo 2019. Nagoya, Japan
“Someone Like Me: Cultural Identity, Role Models, and Learner Beliefs.” 2019 JALT Nagoya
“Senpai: Learner Responses to Near-Peer Role Modeling in a University Communication Strategy Course.” 2019 Japan Association for Language Teaching (JALT) JALT Conference 2019, Nagoya, Japan
“Building and Assessing Spoken Language in the Classroom.” 2021 NUFS English Education Workshop. Nagoya University of Foreign Studies Graduate School of International Studies. Invited Speaker
“Progress-Tracker Apps for Learning with Peers.” 2022 Japan Association for Self-Access Learning (JASAL) with Taylor, C., Thornton, A., & Thompson, K.
JASAL Conference 2022. Akita City, Japan.
“Professional Development: A Workable Model for Busy Teams.” 2023 TESOL International with Bradley, N.
TESOL Conference 2023. Portland, Oregon, USA.

所属学会

所属学会名称

所属学会名称
JALT
JASAL - Japan Association for Self-Access Learning
Mind, Brain, and Education Special Interest Group
ILA - Independent Learning Association

所属学会役員歴等

所属学会及び役員名 期間(年月) 備考
JALT Nagoya Chapter - Membership Chair 2019-2021
JALT Mind, Brain, and Education SIG - Membership Chair 2020-present

主な職歴

期間(年月) 事項 備考
2023年 ~ present
2019年 ~ 2022年
名古屋外国語大学

専任講師
Core English セクション主任補佐
管理者, Power-Up Tutorial Program
2022年 ~ 2023年 岐阜聖徳学園大学

専任講師
2015年 ~ 2019年 名古屋外国語大学

Power-Up Tutorial Instructor / Administrator
2009年 ~ 2014年 岐阜県教育研修課

科学研究費等外部資金採択実績

名称 題名 機関名(採択時) 年度 備考
教育改革等事業助成 学習コミュニティ、学習アドバイジング、セルフアクセス学習での目標設定、目標追跡用スマートフォン/タブレット/ウェブのアプリケーションの探索 岐阜聖徳学園大学 2022 Taylor, C., Ornston, A., Thompson, K.との共同受賞