教員の教育・研究活動報告
役職/職名 | 外国語担当専任講師 | 所属 | 言語教育開発センター |
---|---|---|---|
ふりがな | みぞぐちなつほ | 生年 | |
学歴 | 岐阜大学教育学部英語科 岐阜大学院教育学研究科総合教科教育専攻言語社会コース |
||
学位 | 学士(教育学)(2020年) 修士(教育学)(2022年) |
||
研究分野 | 教科教育学 | ||
研究テーマ |
English program coordination at Japanese universities Students with invisible difficulties Self-regulated learning |
学術論文
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行雑誌又は発行学会等の名称 | 備考 |
---|---|---|---|---|
My Journey to Become an English Teacher | 単 | 2020年1月 | JALT LD SIG,『学習の学習』27巻1号,p.11-12 | 査読有 |
Expectations vs Reality in Public Schools | 単 | 2020年3月 | English Teachers in Japan Aichi | |
JASAL Online Student Forum 2021:A Review and Reflection | 単 | 2021年6月 | 『JASAL Journal』2巻1号, p.110-115 | 査読有 |
Coordination in English Programs at Japanese Universities | 単 | 2022年6月 | 岐阜大学教育学研究科学位論文概要集 | 修士論文 |
英語コミュニケーションIの教科書分析 SDGsをどのように扱っているか | 共 | 2023年5月 | ヒューマニスティック英語教育研究会紀要第 3 号46-112頁 | 査読有 |
学会発表等
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行学会等の名称 | 備考 |
---|---|---|---|---|
How do university students' English proficiency and motivation change over four years? | 単 | 2019年10月 | JALT Gifu | |
Expectations vs reality in public schools | 単 | 2020年2月 | ETJ Chubu Expo | |
Five things I wish I had understood in high school | 単 | 2021年10月 | October Grand Forum (JALT) | |
Making pair work more than just pair work | 単 | 2021年4月 | Young Learners' Day (JALT) | |
Student Forum | 共 | 2021年11月 | JALT 2021 International Conference | SPINS event |
The Potential Benefits of Cooperative Learning in Junior High Schools | 単 | 2021年12月 | Nagoya JALT | |
Three Ideas to Facilitate Small Talk | 単 | 2022年4月 | Young Learners’ Day (JALT) | |
Team Teaching and the Reality | 単 | 2022年5月 | ALT Agora | 招待発表 |
Teacher Trainee Forum | 共 | 2022年7月 | JALT PanSIG2022 Conference | SPINS event |
Online Showcase | 共 | 2022年7月 | JALT Gifu | |
英語習熟度の低い大学生の英語名詞句構造把握 | 共 | 2022年11月 | JACET Chubu | 査読有 |
My Journey as a Young Japanese in JALT | 単 | 2023年1月 | JALT Yokohama | 招待発表 |
SPINS Forum | 共 | 2023年5月 | JALT PanSIG2023 Conference | SPINS event |
グレーゾーンの学生と教員の支援 | 単 | 2023年9月 | Living on the Edge Conference | Students in Gray Area and Possible Support from Teachers |
SPIN Forum | 共 | 2023年11月 | JALT 2023 International Conference | SPIN event |
Approaches to Mentorship in Professional Career Building | 共 | 2023年11月 | JALT 2023 International Conference | 査読有 |
The Effects of Theme-Based Instruction on University Students' Timed Writing Abilities | 共 | 2024年1月 | NUFS Teacher Development Symposium | 査読有 |
資格・免許
資格・免許の名称 | 取得年月 | 発行者・登録番号 | 備考 |
---|---|---|---|
小学校教諭一種免許状 | 3月25日 | 岐阜県教育委員会 | |
中学校教諭一種免許状 (外国語) | 3月25日 | 岐阜県教育委員会 | |
高等学校教諭一種免許状 (外国語) | 3月25日 | 岐阜県教育委員会 | |
中学校教諭専修免許状 (外国語) | 3月25日 | 岐阜県教育委員会 | |
高等学校教諭専修免許状 (外国語) | 3月25日 | 岐阜県教育委員会 | |
An Introduction to Peer Review | 2023年1月 | Web of Science Academy, Clarivate |
所属学会名称
所属学会名称 |
---|
全国語学教育学会 (JALT) |
大学英語教育学会 (JACET) |
英語授業研究学会 |
Japan Association for Self-Access Learning (JASAL) |
中部地区英語教育学会 |
所属学会役員歴等
所属学会及び役員名 | 期間(年月) | 備考 |
---|---|---|
Chair of Membership for JALT Gifu Chapter | 2019年11月〜2022年11月 | |
Chair of JALT Student Peer Interaction Network Subcommittee (SPINS) | 2021年2月〜 | https://jalt.org/groups/specialty-groups/student-peer-interaction-network-spin-committee |
Chair of Treasury for JALT Gifu Chapter | 2022年4月〜2023年3月 | |
JALT PanSIG 2023 Conference Committee Member | 2022年7月〜2023年5月 | 1) Student Volunteer Coordinator 2) Universal Design 3) Japanese Translator 4) Student Outreach |
JALT CALL SIG 2023 Committee | 2022年12月〜 | Japanese Language Coordinator |
JALT International Conference Committee Member | 2022年12月〜2023年11月 | 1) On-site Student Volunteer Coordinator 2) Japanese Translator |
ヒューマニスティック英語教育研究会編集委員 | 2023年2月 | |
JALT PanSIG 2023 Conference Committee Member | 2023年6月〜 | 1) Grants Chair (Nov, 2023-) 2) Student Volunteer Coordinator 3) Japanese Translator 4) Student Outreach |
受賞事項 | 年月 | 備考 |
---|---|---|
JALT Award for Early Career Excellence | 2023年11月 |