教員の教育・研究活動報告
| 役職/職名 | English Lecturer /外国語担当専任講師 | 所属 | 言語教育開発センター |
|---|---|---|---|
| ふりがな | じっふぉ くりすとふぁー | 生年 | 1980年 |
| 学歴 | BA Geography and Development Studies, 2002 Post Graduate Diploma, Development Studies, 2004 MA TESOL (Teaching English as a second or foreign language), 2020 |
||
| 学位 | MA TESOL | ||
| 研究分野 |
Pragmatics Word Associations Use of LLM in EFL research |
||
| 研究テーマ |
Can an LLM analyze the pragmatic skills of students? Can an LLM analyze the word association networks of students? |
||
学会発表等
| 題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行学会等の名称 | 備考 |
|---|---|---|---|---|
| The use of Word Associations in EFL | 単 | 2024/01/20 | NUFS |
大学教育の改善に関する活動
| 活動事項 | 年月 | 備考 |
|---|---|---|
| Reviewed an article for the 2022 NUFS Teacher Development Proceedings | 2022/ 03/ 07 | |
| 2023 NUFS Teacher Development Symposium, Proceedings Manager | 2023 | |
| 2024 NUFS Teacher Development Symposium, Proposal Review Manager | 2024 | |
| 2025 NUFS Teacher Development Symposium, Proposal Review Manager | 2025 |
資格・免許
| 資格・免許の名称 | 取得年月 | 発行者・登録番号 | 備考 |
|---|---|---|---|
| Certified Peer Reviewer Course | 2023/01/19 | ELSEVIER, 33156677 |
社会的活動等
| 活動事項 | 期間(年月) | 活動機関名 |
|---|---|---|
| Manager of Nagoya International Futsal and Soccer club | 2010-present | Nagoya International Futsal and Soccer club |
| Manager of Nagoya Childrens Soccer Club | 2022-present | Nagoya Kids Soccer (in English) |
所属学会名称
| 所属学会名称 |
|---|
| NAGOYA JALT Chapter |
| JALT Vocabulary SIG |
| 名称 | 題名 | 機関名(採択時) | 年度 | 備考 |
|---|---|---|---|---|
| "教育研究活動推進助成経費 (Education and Research Activity Promotion Grant)" | Using AI to process natural language and create a corpus for teachers and students. AIを使って自然言語を処理し、教師と生徒向けコーパスを作成する |
N.U.F.S. / 名古屋外国語大学 | 2024/01/16 | |
| "教育研究活動推進助成経費 (Education and Research Activity Promotion Grant)" | Using AI to process student language and create a corpus. | N.U.F.S. / 名古屋外国語大学 | 2025/01/17 |
主な担当科目名 対象学部・学科
| 担当科目名 | 対象学部・学科 |
|---|---|
| Core English 1/2 | Department of British and American Studies |
| English Structure & LA Reading 1/2 | World Liberal Arts Department |
| Essay Writing 3/4 | Department of British and American Studies |
| Oral Presentation 1/2 | World Liberal Arts Department |
授業の改善と工夫
| 改善と工夫内容 |
|---|
| I received a grant from NUFS, which my colleague and I used to collect data on pragmatics. We processed the data using ChatGPT, and I am currently analyzing it. In addition, I am developing new pragmatics lessons for use at NUFS. 私はNUFSから助成金を受け、同僚と一緒に語用論に関するデータを集めました。ChatGPTを使ってデータを処理し、現在分析中です。さらに、NUFSで使用する新しい語用論のレッスンを開発しています。 |
