グローバルナビゲーションへ

本文へ

ローカルナビゲーションへ

フッターへ



ホーム > 大学案内 > 教員紹介

マイケル・チョレウィンスキーMichael G. Cholewinski


マイケル・チョレウィンスキー

教員の教育・研究活動報告

役職/職名 教授 所属 現代国際学部 現代英語学科
ふりがな まいける・ちょれうぃんすきー 生年 1958年
学歴 University of Birmingham, UK
School for International Training (SIT), Vermont, USA
University of Oregon, Oregon, USA
学位 PhD Applied Linguistics、MA-Teaching、BA-English Literature
研究分野 Foreign Language Education, Educational Psychology, Academic Writing, Creative Writing
研究テーマ The influence of authentic learning environments on learner perceived values and engagement propensities

主な研究業績

著書

題名 単・共 発行日 発行所名 備考
English Expressions: A journal for EFL students to showcase their communication abilities (ISSN 2185-6508) 2001~present
(serialzed)
(email for link) (serialized biannual online)
Building a Collaborative School Culture Through Curriculum Development (ISBN-13 9781931186263) 2005 TESOL, Alexandria, VA
University Entrance Exam English Composition Practice (ISBN4-342-70960-0) 1992 桐原書店

学術論文

題名 単・共 発行・発表日 発行雑誌又は発行学会等の名称 備考
Desire addiction: The mediation of identity in Japan 2019 名古屋大国語大学論種 (Vol. 5)
Authentic Activity, Perceived Values and Student Engagement in an EFL Composition Course 2011 Cholewinski, Michael G. (2011). Unpublished dissertation for Doctor of Philosophy in Applied Linguistics. University of Birmingham, UK.
An Introduction to Constructivism and Authentic Activity 2009 Cholewinski, M. (2009). In Kwon, Tae-Eun & Takase, J., (Eds), Nagoya University of Foreign Studies Journal of the School of Contemporary International Studies (Vol.5)

学会発表等

題名 単・共 発行・発表日 発行学会等の名称 備考
Authentic Activity & Perceived Values: Exploring changes in Student Values & Engagement (Module 2) 2009 University of Birmingham 2009 CELS Spring Post Graduate Conference (University of Birmingham’s Humanities Graduate School Centre for English Language Studies (CELS)
Using a project-based approach for improving students’ writing skills 2008 University of Birmingham 2008 CELS Spring Post Graduate Conference (University of Birmingham’s Humanities Graduate School Centre for English Language Studies (CELS)
Communities of Supportive Professionals: Creating a Teacher Learning Community through Professional Development 2007 Cholewinski, M., Sato, K. (2007). JALT2006 Conference Proceedings: 
Community, Identity, Motivation. Tokyo, Japan: Japan Association for Language Teaching

主な教育上の業績

作成した教科書

教科書名(対象講義名) 単・共 年月 備考
IEP Writing & Presentation: Freshman Workbook 2006 Well-on Press
Ten Topics for Composition: Student Text 1997 河合塾プレス
University Entrance Exam English Composition Practice (ISBN4-342-70960-0) 1995 桐原書店

主な職務上の業績

社会的活動等

活動事項 期間(年月) 活動機関名
JALT Special Interest Group (SIG): Task-based Learning 2015~2016 JALT

所属学会

所属学会名称

所属学会名称
American Association for Applied Linguistics (AAAL)
全国語学教育学会 (JALT) 東京
他言語話者への英語指導学会 (TESOL)
英語教師協議会 (NCTE) アメリカイリノイ州

主な職歴

期間(年月) 事項 備考
1988~1998 Trident College (Kawaijuku) [instructor]
1986~1988 University of Oregon [instructor]

主な担当科目と授業の改善と工夫

主な担当科目名 対象学部・学科

担当科目名 対象学部・学科
専門書講読Ⅰ/II
Topics in Academic Reading Ⅰ/II
現代英語学科
CORE English I/II 現代英語学科
Academic Writing Skills II 現代英語学科
English in Mass Media I/II 現代英語学科
Creative Writing I/II 現代英語学科