
教員の教育・研究活動報告
役職/職名 | 教授 | 所属 | 現代国際学部 現代英語学科 |
---|---|---|---|
ふりがな | まいける・ちょれうぃんすきー | 生年 | 1958年 |
学歴 | University of Birmingham, UK School for International Training (SIT), Vermont, USA University of Oregon, Oregon, USA |
||
学位 | PhD Applied Linguistics、MA-Teaching、BA-English Literature | ||
研究分野 | Foreign Language Education, Educational Psychology, Academic Writing, Creative Writing | ||
研究テーマ | The influence of authentic learning environments on learner perceived values and engagement propensities |
著書
題名 | 単・共 | 発行日 | 発行所名 | 備考 |
---|---|---|---|---|
English Expressions: A journal for EFL students to showcase their communication abilities (ISSN 2185-6508) | 単 | 2001~present (serialzed) |
(email for link) | (serialized biannual online) |
Building a Collaborative School Culture Through Curriculum Development (ISBN-13 9781931186263) | 単 | 2005 | TESOL, Alexandria, VA | |
University Entrance Exam English Composition Practice (ISBN4-342-70960-0) | 共 | 1992 | 桐原書店 |
学術論文
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行雑誌又は発行学会等の名称 | 備考 |
---|---|---|---|---|
Desire addiction: The mediation of identity in Japan | 単 | 2019 | 名古屋大国語大学論種 (Vol. 5) | |
Authentic Activity, Perceived Values and Student Engagement in an EFL Composition Course | 単 | 2011 | Cholewinski, Michael G. (2011). Unpublished dissertation for Doctor of Philosophy in Applied Linguistics. University of Birmingham, UK. | |
An Introduction to Constructivism and Authentic Activity | 共 | 2009 | Cholewinski, M. (2009). In Kwon, Tae-Eun & Takase, J., (Eds), Nagoya University of Foreign Studies Journal of the School of Contemporary International Studies (Vol.5) |
学会発表等
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行学会等の名称 | 備考 |
---|---|---|---|---|
Authentic Activity & Perceived Values: Exploring changes in Student Values & Engagement (Module 2) | 単 | 2009 | University of Birmingham 2009 CELS Spring Post Graduate Conference (University of Birmingham’s Humanities Graduate School Centre for English Language Studies (CELS) | |
Using a project-based approach for improving students’ writing skills | 単 | 2008 | University of Birmingham 2008 CELS Spring Post Graduate Conference (University of Birmingham’s Humanities Graduate School Centre for English Language Studies (CELS) | |
Communities of Supportive Professionals: Creating a Teacher Learning Community through Professional Development | 共 | 2007 | Cholewinski, M., Sato, K. (2007). JALT2006 Conference Proceedings: Community, Identity, Motivation. Tokyo, Japan: Japan Association for Language Teaching |
作成した教科書
教科書名(対象講義名) | 単・共 | 年月 | 備考 |
---|---|---|---|
IEP Writing & Presentation: Freshman Workbook | 単 | 2006 | Well-on Press |
Ten Topics for Composition: Student Text | 単 | 1997 | 河合塾プレス |
University Entrance Exam English Composition Practice (ISBN4-342-70960-0) | 共 | 1995 | 桐原書店 |
社会的活動等
活動事項 | 期間(年月) | 活動機関名 |
---|---|---|
JALT Special Interest Group (SIG): Task-based Learning | 2015~2016 | JALT |
所属学会名称
所属学会名称 |
---|
American Association for Applied Linguistics (AAAL) |
全国語学教育学会 (JALT) 東京 |
他言語話者への英語指導学会 (TESOL) |
英語教師協議会 (NCTE) アメリカイリノイ州 |
期間(年月) | 事項 | 備考 |
---|---|---|
1988~1998 | Trident College (Kawaijuku) [instructor] | |
1986~1988 | University of Oregon [instructor] |
主な担当科目名 対象学部・学科
担当科目名 | 対象学部・学科 |
---|---|
専門書講読Ⅰ/II Topics in Academic Reading Ⅰ/II |
現代英語学科 |
CORE English I/II | 現代英語学科 |
Academic Writing Skills II | 現代英語学科 |
English in Mass Media I/II | 現代英語学科 |
Creative Writing I/II | 現代英語学科 |